کولیس دیجیتال اینسایز چیست؟ آیا تا کنون نام این ابزار پرکاربرد را شنیده اید؟ آیا می دانید جهت چه نوع کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ کولیس اینسایز که به آن ارتفاع سنج نیز می گویند، جهت اندازه گیری کردن ارتفاعاتی تا حدود ۰.۰۱ میلی گرم اینسایز برای قطعات مختلف کاری استفاده می شود.

دقت اندازه گیری این نوع کولیس های پایه دار دیجیتالی تا ۰.۳ و ۰.۰۰۰۵ اینچ می باشد و از آن جهت اندازه گیری کردن های مختلف استفاده می کنند.

کولیس دیجیتال امروزه دارای کاربردهای گسترده ای است و دیجیتالی بردن آن موجب شده است تا نسبت به انواع دیگر کولیس های معمولی در بازار برتری پیدا کند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کردن کولیس دیجیتال اینسایز بپردازیم.

کولیس  insize

همان گونه که در مقدمه گفتیم به کولیس دیجیتال اینسایز، کولیس ارتفاع سنج هم می گویند که جهت اندازه گیری کردن ارتفاعاتی تا ۰.۰۱ میلی گرم برای قطعات کاری استفاده می شود.

دقت اندازه گیری کردن کولیس دیجیتال اینسایز برابر با ۰.۰۰۰۵ اینچ است. از این ابزار جهت اندازه گیری کردن قطعات مختلفی مانند مقاطع گرد در فلزات و ابزار آلات جهت سوراخ کاری کردن مانند مته ها و غیره استفاده می کنند.

هم چنین به علت داشتن زائده انتهایی در این ابزارها امکان عمق سنجی برخی از سوراخ ها را دارد.

همان طور که از نام آن پیداست این نوع کولیس ها دارای نمایشگر دیجیتال هستند که بدون نیاز داشتن به فراگیری می توان طرز استفاده کردن از کولیس و هم چنین آموزش های لازم جهت اندازه گیری با کولیس و خواندن مقادیر اندازه گیری شده و غیره امکان پذیر است.

 

مشخصات فنی کولیس اینسایز

کولیس دیجیتال اینسایز مانند هر نوع ابزار اندازه گیری دیگری دارای برخی از مشخصات است که مختص به آن می باشد. تعدادی از این مشخصات به شرح زیر می باشند:

  1. طراحی شده در اندازه های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلی متری
  2. دارای رزولوشنی برابر با ۰.۰۱ میلی متری
  3. مجهز به خاموش شدن به طور خودکار و اتومات دستگاه
  4. قابلیت اندازه گیری کردن جهت واحدهای اندازه گیری کردن میلی متری و اینچی
  5. قابلیت صفر کردن دستگاه به وسیله کاربر

مشخصات فنی کولیس دیجیتال اینسایز

 

کولیس دیجیتال اینسایز نام های دیگری مانند کولیس معمولی، کولیس کالیپر، کولیس ورک، کولیس دیجیتال و… نیز دارد. که شماا می‌ توانید هر کدام از این ها را جهت خرید استفاده کنید، چون در بازار به همین نام ها نیز شناخته می شود.

کولیس های با کیفیت و پرکاربرد توسط برند اینسایز تولید می شوند که یکی از معتبرترین برندها در حوزه تولید کردن انواع ابزار آلات اندازه گیری می باشد. برند اینسایز توسط کشور چین و تحت لیسانس کشور اتریش تولید می شود.

کیفیت بالایی که کولیس دیجیتال اینسایز دارد، موجب شده است که دقت اندازه گیری در این کولیس ها بسیار بالا باشد، به طوری که با استفاده کردن از آن نیازی نیست به سراغ دیگر لوازم اندازه گیری بروید.

با این نوع از کولیس دیجیتال ها قادر خواهید بود اندازه گیری های مختلف را در دو واحد میلی متر و اینچ انجام دهید.

از قابلیت های خوب آن مجهز بودن به درگاه خروجی میکرو usb جهت انتقال دادن داده های به دست آمده به داخل کامپیوتر می باشد که این درگاه خروجی به وسیله یک کابل مخصوص قابل استفاده می باشد و امکان ذخیره سازی کردن مقادیر مختلف اندازه گیری شده با این دستگاه فراهم می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله ما موضوع کولیس دیجیتال اینسایز را مورد بررسی و نقد قرار دادیم و چند نمونه از مشخصات و ویژگی های فنی آن را نیز مطرح کردیم و گفتیم که کولیس دیجیتال اینسایز چه کاربردهای مهم در صنایع مختلف دارد و امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین کولیس های معمولی شده است.

اگر مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید و موثر واقع شده است، با مراجعه به سایت استار تکنیک می توانید اطلاعات دقیق تری به دست بیاورید. سایت استار تکنیک شما را بیش تر با مشخصات آن و ویژگی های این نوع از کولیس دیجیتال ها و نحوه استفاده آن آشنا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *