چرا استفاده کردن از این لوازم اندازه گیری اهمیت دارد؟ آیا تا کنون با بهترین لوازم اندازه گیری کار کرده‌ اید؟ بهترین لوازم اندازه گیری به لوازمی گفته می‌ شود که بتوانند با دقت بسیار بالایی اندازه گیری را انجام داده و نتایج قابل اطمینان را ارائه دهند. با این کار شما علاوه بر هزینه ها در زمان نیز صرفه جویی کرده اید و علاوه بر آن از برخی مسائل ایمنی نیز پیشگیری شده است. این ابزار باید با کیفیت باشد، چون کیفیت آن ها در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله به بررسی بهترین لوازم اندازه گیری می پردازیم.

اهمیت استفاده از بهترین لوازم اندازه گیری

چون لوازم اندازه گیری جهت اندازه گیری کردن به کار برده می شوند، باید دقت و کیفیت قابل توجهی داشته باشند تا بتوانند نتایج موثقی را ارائه دهند. انتخاب کردن بهترین لوازم اندازه گیری علاوه بر صرفه جویی کردن در هزینه و زمان از برخی مسائل ایمنی نیز پیشگیری خواهد کرد. استفاده کردن از این ابزارها در کیفیت و امنیت زندگی همه ما اهمیت بسزایی دارد و در صنایع مختلف نیز بسیار مهم و با اهمیت است. چون این ابزارهای اندازه گیری بسیار مهم و با اهمیت هستند. بنابراین یکی از مهم ترین نکات مهم و قابل توجه در خصوص انتخاب بهترین لوازم اندازه گیری این است که همواره ابزار متناسب با نوع کارمان را انتخاب و استفاده کنیم. این ابزارها و لوازم باید به صورت مطابق با استاندارد و هم چنین به صورت دوره ای بتوانند اندازه گیری را انجام دهند.

انواع لوازم اندازه گیری

برای آشنایی بهتر با بهترین لوازم اندازه گیری در زیر به معرفی چند نمونه از پرمصرف ترین آن ها می پردازیم.

1. ترمومتر آی آر

ترمومتر های ir به طور معمول دارای دوام و جرم بیش تری در مقایسه با دیگر دماسنج ها هستند. عملکرد این نوع از حسگرها کاملا به دما بستگی دارد. از ترمومترهای ir در هوافضا، کارخانجات تولیدی، خودروها، ساخت و ساز، صنایع کشتیرانی و غیره استفاده می کنند. از دماسنج های آزمایشگاهی نیز جهت اندازه گیری دمای اتاق، اندازه گیری دمای جامدات و مایعات داغ در آزمایشگاه ها و… استفاده می شود.

2. بروسکوپ

بروسکوپ نوعی وسیله اندازه گیری نوری است که جهت مشاهده کردن در بسیاری از مناطق نامرئی استفاده می شود. با استفاده کردن از بروسکوپ می توانید داخل یک تونل یا دیوار را بدون آن که نیاز به خراب کردن آن باشد، مشاهده کنید. بروسکوپ از ابزار پرکاربرد و مهم در زمینه های مختلف مانند پرسنل تعمیر و نگه داری می باشد که موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.
بروسکوپ

3. گشتاور سنج

گشتاور سنج نوعی وسیله اندازه گیری دینامومتر یا با آنالوگ است و در کارهای مختلف آزمایشگاه ها، تحقیقات و توسعه، تولیدات و غیره کاربرد دارد. واحد اندازه گیری کردن گشتاور سنج معمولاً کیلوگرم یا نیوتن است.

4. کالیبراتور

کالیبراتور به وسیله گفته می شود که جهت تنظیم کردن دقت کاربرد دارد. کاربرد آن برای موارد خاص می باشد. بسیاری از تجهیزات صنعتی و پیچیده‌ ترین آن ها تا وقتی که کالیبره نشده اند مفید نیستند و تنها از طریق کالیبراسیون تنظیماتی که برای قطعه ای از تجهیزات اعمال می شود، اطمینان حاصل می‌ کند که عملکرد این ابزارها دقیق بوده و نتایج به دست آمده قابل اعتماد است.

5. بادسنج

همان طور که از نام بادسنج پیدا است به وسیله ای گفته می شود که می تواند سرعت باد را اندازه گیری کرده و جهت اندازه گیری سرعت باد استفاده می شود. هر چقدر که وزش باد بیش تر و قوی تر باشد، چرخ های بادسنج سریع تر حرکت کرده و بادسنج با شمردن تعداد این چرخ ها می تواند سرعت باد را به دست دهد.

6. تاکومتر

تاکومتر به وسیله ای گفته می شود که دارای سیگنال مناسب با میزان سرعت چرخش لولاها می باشد. انواع مختلفی از تاکومترها در بازار وجود دارند که آن ها را بر طبق اندازه گیری کردن فرکانس و مدت زمان بین پالس های تولید شده به وسیله محور چرخشی دسته بندی می کنند. جهت آشنایی بیش تر با انواع و بهترین لوازم اندازه گیری و انواع الکترود مخصوص جوشکاری می توانید به سایت استار تکنیک مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *