سیم جوش قطعه ای بسیار کاربردی اما ساده است که برای اتصال دادن و پر کردن فضای خالی و هم چنین اتصال دادن آن ها به یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که این دو ماده معمولاً فلز هستند. دسته بندی سیم جوش ها به طور معمول بر اساس کاربرد آن ها، نوع فلز و پوشش آن انجام می شود. در این مقاله قصد داریم سیم جوش و انواع آن را برای شما معرفی کنیم.

کولت و فشنگی

انواع سیم جوش

سیم جوش به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شود که در این قسمت به معرفی آن ها می پردازیم:

بهترین سیم جوش ها جهت اتصال دادن ورقه های مختلف فلزی به یک دیگر سیم جوش فلزی جامد است که می تواند جوش های بسیار تمیز و صافی را در محل اتصال ایجاد کند. گاز و محافظ در این نوع سیم جوش ها از احتمال بیماری های تنفسی را پیشگیری می کند. برای استفاده کردن از این نوع سیم جوش گاز محافظ نباید در معرض باد قرار بگیرد چون باعث کاهش یافتن کیفیت جوش ها می شود. نتیجه ای که از این نوع جوش حاصل می شود بستگی به ترکیب شیمیایی گاز محافظ با سیم دارد، علاوه بر آن روشی که در این کار استفاده می کنیم نیز بسیار موثر و تاثیرگذار است. معمولی جوشکاران از این شیوه استفاده می کنند چون کثیفی کم تری ایجاد می کند و پاک سازی زیادی نیاز ندارد همین مزیت خوب و مثبت موجب شده است تا کارایی آن افزایش پیدا کند. در هنگام خرید این نوع سیم جوش باید به فاکتورهای متفاوتی مانند خواص شیمیایی، قطر سیم و قابلیت تغذیه آن توجه داشته باشید.

برای این که در جوشکاری با سیم جوش جامد شرایط جوش مناسب ایجاد شود باید این نوع سیم جوش ها به طور عمودی انجام داده شود، چون سربازه موضوع به وسیله نیروی جاذبه زمین کشیده می شود. از سیم جوش جامد یا همان روش قرص کوتاه جهت جوشکاری کردن خارج از موقعیت استفاده می شود. این نوع از جوشکاری کردن انجماد بسیار سریعی دارد.

سیم جوش های فلزی در واقع تعدادی الکترود لوله ای هستند که دارای هسته فلزی می باشند. سیم جوش مفتول فلزی می تواند جوش های بدون هیچ گونه سرریزهایی را ایجاد کند که نیاز به پاکسازی ندارند. ویژگی های عملکردی در سیم جوش هسته فلزی بسیار مشابه با جوش های جامد است وقتی یک سیم جوش به فلز متصل می شود، می تواند برای کاربردهای آلیاژ کم و مقاومت بالا مورد استفاده قرار بگیرد. در برخی از فلزهایی که دارای آلیاژ کم هستند، این سیم جوش می تواند برای ایجاد نتایج مطلوب با مولفه اصلی ترکیب شود.

 

سیم جوش فلزی

 

سیم جوش هسته فلزی نسبت به سیم جوش های جامد فلزی به خاطر اجزای فلزی آن ها مقیاس بالاتری از انواع آلودگی های سطحی را تحمل می کند. کثیفی های سطح فلزتان پیش از جوشکاری از بین می رود. سیم جوش هسته فلزی گزینه مناسبی است.

خاصیت لوله ای که این جوش ها دارند، موجب چگالی جریان موجب می شود. چگالی جریان این نوع سیم جوش ها در داخل یک آمپراژ مشخص بیش تر از انواع سیم جوش های جامد باشد که هر دو قدرت یکسانی دارند. این ویژگی مشخص و شاخص باعث افزایش یافتن نرخ رسوب در آمپر مشخص و معین می شود.

در استفاده از قرص کوتاه امکان استفاده کردن از سیم جوش استیل فلزی برای موقعیت ها و حالت های خارج از موقعیت و آمپرهای کم وجود دارد، اما سیم مفتول هسته فلزی به طور معمول برای جوشکاری هایی که خارج از موقعیت هستند مورد مناسبی نیست.

الکترود هایی که در جوشکاری هسته فلزی وجود دارد برای آلیاژ کم و مقاومت بالا در دسترس هستند. ما می توانیم اجزای فلزی که دارای آلیاژ کمی هستند را به هسته اضافه کنیم در این صورت است که به یک قوس مکانیکی ایده آل دست پیدا می کنیم. به این ترتیب زمان پاک سازی نیز کاهش پیدا می‌ کند، چون سیم های هسته فلزی معمولاً پوشش بسیار کم ایجاد می کنند.

تو پودری که به صورت الکترودهای لوله ای هستند علاوه بر اکسید کننده بودن دارای عوامل شار در هسته می باشند. این ویژگی موجب حفاظت بیش تر از شرایط جوی و تحمل کردن شرایط سخت تر می شود. قابلیت استفاده از سیم جوش تو پودری برای جوشکاری های خارج از موقعیت این نوع از سیم جوش ها را بسیار کاربردی جلوه می دهد.

سخن پایانی

شرکت استار تکنیک  وارد کننده انواع لوازم اندازه گیری و اینسرت تراشکاری و غیره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *