آیا با ابزارهای دستی و کاربرد آنها در صنایع مختلف آشنایی دارید؟ ابزارهای دستی جز پرکار برد ترین ابزار ها در صنایع مختلف محسوب می شوند، که در تنوع گسترده تولید و به بازار عرضه می شوند.

خریداران محترم، از این ابزارها در کارگاه های آهنگری، تولیدی، مکانیکی، صنعتی و حتی برخی مواقع در منازل نیز استفاده می ‌کنند، زیرا جهت انجام کارها بیشترین کاربرد را دارند.

همان طور که به آنها ابزارهای دستی گفته می شوند به وسیله نیروی دست مورد استفاده قرار می گیرند، لازم به ذکر است که سازندگان ابزار آلات دستی با توجه به این که این ابزار آلات توسط نیروی انسانی کار می کنند.

بررسی کنید: الکترود مخصوص جوشکاری

آنها را با طراحی ارگونومیک تولید و به بازار ارائه می دهد، تا هنگام استفاده از آنها آسیب کمتری به دست کاربران تحمیل شود، افرادی که می‌خواهند ابزار آلات دستی را با کیفیت بالا و با کمترین قیمت خریداری کنند می‌ توانند به سایت استارتینک مراجعه کنند.

تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

انواع ابزار های دستی

امروزه در صنایع مختلف از یک سری ابزار آلات دستی استفاده می شود که با توجه به نام آنها از نیروی دست جهت استفاده از آنها استفاده می شود.

این ابزار آلات بسیار متنوع بوده و در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، در ادامه مطالب انواع ابزارها ی دستی و کاربرد آنها توضیح داده شده اند:

آچار آلات

یکی از پرکار برد ترین ابزارهای دستی که در اکثر کارگاه و منازل مورد استفاده قرار می گیرد آچارها می باشند. شایان ذکر است که امروزه انواع متفاوتی از آچار ها در بازار موجود می باشد.

آچار لوله گیر، آچار فرانسه و اچار تنظیم شونده از آن انواع آچارهای ساخته شده محسوب می شوند، که استفاده عمومی دارند. به این معنا که در اکثر صنایع با کاربردهای فراوانی مورد استفاده قرار می گیرند.

انبر دست

این ابزار از دو اهرم با یک محور طراحی شده که کاربرد گوناگونی دارد، به طور مثال از انبر دست در صنعت برق و الکترونیک، صنایع تاسیساتی و … جهت لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند، لازم به ذکر است که انواع انبر دست ها برای انجام طیف گسترده ای از امور مانند بریدن انواع سیم، لخت کردن آن ها، خرد کردن، بریدن و گرفتن وسایل مورد استفاده قرار می گیرند.

چکش

این ابزار دستی عمومی که جهت وارد کردن ضربه به یک شی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین استفاده این ابزار جهت آهنگری فلزات، شکستن اجسام گوناگون، کوبیدن میخ و ضربه زدن به انواع قلم می باشد، در واقع چکش با انواع متفاوت در اکثر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

پیچ گوشتی

یکی دیگر از ابزارهای پرکار برد در صنایع مختلف پیچ گوشتی می باشد، که جهت باز و بسته کردن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات استارتکنیک: الماس تراشکاری 

در واقع می توان انواع پیچ ها را با استفاده از پیچ گوشی ها در طرح های متفاوت باز و بسته کرد. پیچ گوشتی انواع متفاوت دو سو، چهارسو، ستاره ای، ۶ گوش و ست ساعتی در بازار موجود می باشند.

کاتر

یکی از مهم ترین ابزار ها کاتر است که جهت بریدن موکت و پنل های پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌ گیرد. لازم به ذکر است که جهت افزایش امنیت، کاتر مجهز به قفل کن اتوماتیک تهیه شود.

متر

برای اندازه گیری طول مورد استفاده قرار می گیرد، که به طور معمول از جنس فلز یا پی وی سی است، امروزه با پیشرفت علم و فناوری متر های لیزری تولید شده اند که به راحتی می توان اندازه گیری را انجام داد.

نتیجه گیری

در مطالب بالا با انواع ابزار آلات دستی و کاربرد آن ها در صنایع متفاوت آشنا شدید، همان طور که مستحضر هستید این ابزارها با  کاربرد های متفاوت و در انواع گوناگون تولید و به بازار ارائه می شوند.

یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده ابزار آلات دستی که در تولید این محصولات دارای سابقه چندین ساله می باشد. شرکت استارتینک نام دارد.

شما می توانید برای خرید این محصولات به دو روش حضوری و غیر حضوری مراجعه کنید، لازم به ذکر است که قیمت محصولات این مجموعه در مقایسه با سایر  مجموعه ها، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *