آیا می دانید الکترود مخصوص جوشکاری چیست؟ در رابطه با انواع الکترود مخصوص جوشکاری چه می دانید؟ بسیاری از صنایع وابسته به جوشکاری هستند از این رو برای جوشکاری از الکترو های مخصوصی بایستی استفاده کرد. حال این که قبل از خرید الکترود مخصوص جوشکاری باید اطلاعات زیادی داشته باشید.

چرا که این اطلاعات به ما کمک می کند تا بهترین الکترودها را تهیه کنید‌. هم اکنون اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با الکترود ها دارید سایت استار تکنیک در ادامه توضیحات کاملی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهد.

الکترودهای جوشکاری

الکترودهای جوشکاری که آنها را با نام سیم جوش مفتول فلزی یا همچنین گرافیتی نیز می شناسند شامل الکترود هایی هستند که به منظور جوش کردن از آنها استفاده می شود.

در واقع این الکترودها سیم های مفتولی و گرافیتی هستند که دو تا دور آن ها توسط پوشش مخصوصی به نام فلاکس احاطه می گردد. جنس الکترود به نوع جوشکاری شما بستگی دارد.

در واقع الکترودهای جوشکاری برای پر کردن فضای خالی بین سطوح دائم و مسطح مورد استفاده قرار می گیرند‌. این قطعه هایی که یک سمت آن ها به بخش غیر فلزی یا مواد نیمه رسانا متصل است در طرف دیگر با تماس قطعات فلزی هستند.

بررسی کنید: خرید الماس تراشکاری

حال اینکه این جنس فلاکس پوشش الکترود ها از آزبست، خاک رس، آهک، سلولز یا اکسید سدیم است. الکترود ها از نظر پارامترهای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند.

به عنوان مثال، از نظر ساخت به انواع الکترود کم هیدروژن، چسبان سریع، الکترود انجماد پر شده و الکترود انجماد سریع تقسیم شده‌اند. اما الکترود ها از نظر ضخامت پوشش به مدلهای خیلی ضخیم، ضخیم، متوسط و پوشش نازک طبقه بندی می شوند.

انواع الکترود مخصوص جوشکاری شامل چند نوع است؟

همانگونه که اشاره شد، الکترود مخصوص جوشکاری شامل قطعه های مخصوصی هستند که تنها برای جوشکاری می توان از آنها استفاده کرد.

در واقع جوش به منظور پر کردن فضای خالی بین دو سطوح فلزی به کار می‌رود. حال اینکه الکترودهای مخصوص جوشکاری شامل انواع مختلفی هستند. این تنوع بادر نظر قرار دادن مشخصات مختلف الکترود تعیین می گردد.

برخی از انواع الکترود ها عبارتند از:

الکترودهای مصرفی

الکترود های مصرفی شامل یکی از انواع الکترودهای جوشکاری است که با نقطه ذوب پایین مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع الکترود ها مخصوص جوشکاری MIG هستند.

حال این که برای این نوع الکترودها از فولاد نیکل استفاده می کنند. حال اینکه تعویض این الکترودها در دوره‌های زمانی متناوب خواهد بود. سادگی نگهداری به استفاده از الکترودهای مصرفی به عنوان مهم‌ترین مزایای آن ها به کار می رود.

الکترودهای غیر مصرفی

الکترود غیر مصرفی

یکی دیگر از انواع الکترود مخصوص جوشکاری شامل الکترود های غیر مصرفی است. این الکترود ها را به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد به نام الکترود مقاوم نیز می شناسند.

الکترودها در تمام عملیات جوشکاری قابل مصرف بوده و تمام شدنی نیستند. در واقع امکان ذوب شدن این الکترودها در پروسه جوشکاری وجود ندارد.

حال اینکه در عملیات جوشکاری تبخیر و اکسید شدن رخ می دهد: همین مسئله باعث می‌شود تا مقداری از طول الکترود کاهش پیدا کند.

بررسی کنید: خرید ابزار دستی

الکترودهای غیر مصرفی بر خلاف مدل های مصرفی دارای نقطه ذوب بسیار بالایی هستند و از آنها برای پر کردن شکاف جوشکاری استفاده نخواهند کرد‌. این مدل الکترودها با تنگستن، گرافیک و کربن پوشش داده می‌شوند. الکترودهای غیر مصرفی برای جوشکاری TIG گزینه مناسبی هستند.

نتیجه گیری

الکترود مخصوص جوشکاری الکترودهایی است که تنها برای مصرف جوشکاری از آنها استفاده می شود. فرایند جوش کردن تنها با کمک این الکترودها صورت می‌گیرد.

در واقع بدون الکترود هرگز امکان جوشکاری کردن وجود ندارد. حال اینکه الکترودها در انواع و اقسام بسیار مختلفی هستند. الکترود مخصوص جوشکاری نیز خود با در نظر قرار دادن مشخصات محصول تنوع بسیار زیادی خواهد داشت.

حال اینکه سطح کیفیت الکترود روی کاربرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد. هرچه کیفیت الکترود بیشتر باشد قطعاً عملکرد بالاتری نیز هد داشت:

همچنین مقاومت جوش نیز افزایش پیدا می‌کند. از مراکز معتبری باید اقدام به خرید الکترود کرد. سایت های بسیار زیادی جهت توزیع انواع الکترود مخصوص جوشکاری فعالیت می‌کنند.

سایت استارتکنیک به عنوان یکی از سایت های معتبر انواع الکترود مخصوص جوشکاری در کشور است. شما می توانید جهت خرید بهترین الکترودهای این مجموعه به صورت اینترنتی اقدام کنید.

این سایت الکترودهای خود را با کیفیت عالی و به قیمت زیر بازار عرضه می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *